لامپ ال ای دی را بشناسیم

مفهوم لامپ ال ای دی

 LED در واقع مخفی از واژه ی Light Emitted Diode  است که به نوعی لامپ های حالت جامد که از دیودهای نورافشان به منظور روشنایی، بهره می گیرند، اطلاق می شود. جنس دیودهای مذکور نیمه هادی می باشند و تفاوت اساسی که بین لامپ ال ای دی و نیمه هادی ها وجود دارد نوری است که از ال ای دی ها ساطع می شود. در گذشته این لامپ‌ها عمدتا به عنوان چراغی قرمز رنگ داخل لوازم الکترونیکی به کار برده می شدند، به دلیل مصرف انرژی خیلی کمتر نسبت به دیگر لامپ‌ها، طول عمر بالا و بهره گیری از تکنولوژی نوین ساخت در رنگ‌های متنوع مورد توجه قرار گرفته و توانسته‌اند جایگاه خود را در صنعت روشنایی در دنیا باز کنند.

b1 - لامپ ال ای دی را بشناسیم

کارشناسان این صنعت معتقد هستند که لامپ های رشته ای یا  معمولی یکی از اصلی ترین دلایل مصرف بالای انرژی بوده و در نتیجه  منجر به افزایش درصد تولید گازهای گلخانه ای در دنیا می باشند. لذا اکثر کشورهای جهان ؛ برنامه های چندین ساله ای را جهت جایگزینی لامپ های دیگر با لامپ ال ای دی ، تدوین نموده اند تا شاید موفق شوند در طولانی مدت  گام موثری در جهت کمک به سلامت و پاکی محیط زیست بردارند.

مزایای استفاده از لامپ ال ای دی

فناوری لامپ ال ای دی مزایای بی‌شماری در مقایسه با چراغ های سنتی،  لامپ های فلورسنت و لوازم روشنایی دیگر دارد. از جمله این مزایا می‌توان به طول عمر طولانی‌تر (تقریبا 60 هزار ساعت)،‌مصرف انرژی برق کمتر (حدود 90 درصد بازدهی بیشتر)، و در نتیجه کاهش هزینه‌ ی نگهداری و ایمنی این نوع لامپ اشاره کرد.

b2 - لامپ ال ای دی را بشناسیم

در واقع خرید لامپ کم مصرف ال ای دی بهترین روش در راستای صرفه جویی در مصرف برق می باشد. چرا که در صورت مقایسه ی هزینه قبض برق این لامپ ها با سایر چراغ ها، متوجه خواهید شد که لامپ ال ای دی ، روشی هوشمندانه‌ ای در صرفه جویی انرژی  برق و هزینه های ناشی از آن است.

کاربرد لامپ ال ای دی

لامپ ال ای دی فاقد پرتوهای ماورا بنفش و مادون قرمز بوده که  در بسیاری از لوازم روشنایی وجود دارند و برای سلامتی چشم ها و محیط مضر هستند. ال ای دی های سفید قابلیت تولید تمام رنگ را دارند و به علاوه این که از انرژی فوق العاده کمتری درمقایسه با لامپ های دیگر و ال ای دی های قدیمی , جهت تولید روشنایی بهره می گیرند.

b3 - لامپ ال ای دی را بشناسیم

 به همین علت است که روز به روز خرید لامپ ال ای دی و استفاده از آن بیشتر می گردد, بنا به مزایای لامپ ال ای دی نواری پیش بینی می گردد، درآینده ای نه چندان دور شاهد تغییر و تحولی شگرف در صنعت لامپ های LED باشیم.

طول عمر لامپ های ال ای دی

مقایسه لامپ ال ای دی با سایر لامپ ها در مورد طول عمر مفید آن ها اصلا قابل بحث و مقایسه نیست و کاملا ثابت شده است که طول عمر لامپ های ال ای دی چند برابر لامپ های معمولی می باشد.

b4 - لامپ ال ای دی را بشناسیم

نخستین و اصلی ‌ترین معیار و ملاک در خرید لامپ‌ ال ای دی  طول عمر بالای آن می باشد. لامپ‌های  ال ای دی دارای طول عمری تقریبا ۵۰ تا ۶۰ هزار ساعت هستند. این طول عمر نسبت به لامپ های دیگر بسیار بیشتر بوده و رقم قابل توجهی است. اخیرا با افزایش قیمت لامپ های ال ای دی و در پی آن افزایش سود ناشی از فروش این لامپ ها ، افراد و برند های فراوانی اقدام به واردات و فروش این محصولات نموده ‌اند. توصیه ی ما به شما خرید مبدل برق و انواع لامپ های ال ای دی از کالاوفور و صرفه جویی فوق العاده در هزینه های ناشی از نگهداری و مصرف انرژی نگهداری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *