آشنایی با انواع گلس گوشی

بیشتر افراد در هنگام خرید گوشی به دنبال تهیه بهترین نوع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی نیز می باشند تا صفحه نمایش گوشیشان را از انواع ضربه ها و خراشیدگی ها حفظ کنند، اما باید گلسی خریداری کنند که شفاف باشد و اختلالی در نور گوشی ایجاد نکند که ما در این مقاله به بررسی انواع گلس گوشی می پردازیم.

در هنگام خرید یک گلس گوشی خوب باید به نکاتی توجه داشته باشیم، باید گلسی را خریداری کرد که شفاف باشد و نور آفتاب هم از وضوح و کیفیت آن کم نکند، گلسی را باید تهیه کرد که نور گوشی را کاهش ندهد و بتواند به خوبی تمام صفحه نمایش گوشی را بپوشاند. اما در این میان بهترین نوع گلس آیفون، گلسی است که تمام صفحه را بپوشاند و به خوبی به صفحه آیفون بچسبد و تمام ویژگی های امنیتی و حفظ وضوح تصویر را نیز داشته باشد.

Tempered Glass Screen Protector 2 1024x788 - آشنایی با انواع گلس گوشی

انواع گلس گوشی

انواع گلس هایی که در بازار موجود هستند از دو جنس شیشه ای و پلاستیکی می باشند که نوع پلاستیکی ارزان تر از نوع شیشه ای می باشد اما مقاومت و کیفیت کمتری دارد. گلس های پلاستیکی پوششی مقاوم در برابر اثرات انگشت، خراشیدگی ها و جلوگیری از نفوذ گرد و خاک می باشند، اما نمی توانند گوشی را در برابر ضربه ها و فشارها حفظ کنند. این نوع گلس ها در برابر نور آفتاب مقاومت کمی دارند و از شفافیت و وضوح تصویر نیز می کاهند.

OEM tempered glass screen protector 1024x768 - آشنایی با انواع گلس گوشی

در مقابل گلس های شیشه ای حرارت دیده نصب ساده تری روی انواع گوشی های مختلف دارند و انواع فشارها و ضربه ها را روی خود تحمل می کنند و در این حین ممکن است بشکنند اما از صفحه نمایش گوشی محافظت می کنند. ضخامت این نوع گلس ها نسبت به نوع پلاستیکی بیشتر می باشد و یکی از عیب هایش هم این است که به طور کامل صفحه را نمی پوشانند و به خصوص برای گوشی هایی که دور صفحه نمایششان منحنی می باشد مناسب نیست.

protector for phone - آشنایی با انواع گلس گوشی

در این میان انواع گلس گوشی را از لحاظ کارایی نیز می توان به چند نوع تقسیم کرد. انواع گلس گوشی شامل محافظ های معمولی، محافظ های ضد بازتاب نور، محافظ های ضد اثر انگشت، ضد ضربه و ضدآب می باشند. گلس مات از محافظ های معمولی و سیلیکونی می باشند که در بین بسیاری از مردم مشتریان خود را دارد زیرا سبب می شود اثر انگشت روی گوشی نماند،  البته کمی قدرت لمسی گوشی را می گیرد و از کیفیت صفحه نمایش و وضوح دید می کاهد.

اما افرادی که زمان بیشتری را در زیر نور آفتاب قرار می گیرند و می خواهند حتما مطالب گوشی را بخوانند، می توانند از این نوع گلس گوشی استفاده کنند. در این میان محافظ های ضد بازتاب نور از نوع محافظ هایی هستند که در روشن ترین مکان ها هم می توانند تصویر صفحه نمایش را به خوبی نشان دهند.

گلس نانو چیست

یکی از بهترین نوع گلس گوشی ، گلس نانو می باشد که از تکنولوژی روز بهره گرفته است، این گلس در برابر ضربه ها مقاومت بسیاری بالاتری نسبت به گلس های معمولی دارد. اندازه استانداردی دارد، تمام صفحه گوشی را به خوبی می پوشاند و چون پوششی روغنی دارد، حرکات لمسی روی آن راحت تر انجام می شود. ناگفته نماند که این نوع گلس گوشی قابلیت خمیدگی دارد، ضخامت کمی دارد و نمی شکند و به همین دلیل از عمر طولانی برخوردار می باشد.

Screen Protector Compatible for iPhone 11 Pro 2019 2 Pack Easy Installation Case Friendly Tempered Glass - آشنایی با انواع گلس گوشی

گلس سرامیکی هم نوعی دیگر از گلس های موجود در بازار می باشد که به دلیل وجود ترکیباتی مانند سیلیکات و کوارتز در ساخت آن، از شفافیت فوق العاده ای برخوردار است. این گلس نرم و انعطاف پذیر می باشد و در برابر ضربه و انواع خط و خش ناخن و وسایل داخل کیف و جیب مقاوم می باشد. این گلس گوشی ثبات رنگی بالایی دارد و در هنگام ضربه دیدن تکه تکه نمی شود، همچنین در مقابل دیگر گلس ها از مقاومت بسیار بالاتری برخوردار می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *