ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

ImageHandler.ashx  - ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

همه گیری کرونا از چین آغاز شد و این ویروس به سرعت در سراسر جهان پخش شد. ویروس کرونا که هم اکنون تمام زمین را در برگرفته است از جمله سهمگین ترین بیماری هایی است که تاکنون بشریت با آن مواجه شده است. با وجود تحقیقات و تلاش فراوان هنوز راهی برای درمان کرونا یافت نشده است. در ادامه به بررسی این ویروس می پردازیم.

a 1 1024x500 - ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

درمان کرونا، ویروس کرونا چیست؟

بیماری کوید 19 از ویروس SARS-CoV-2 سرچشمه می گیرد. این ویروس از جمله ویروس های کرونا است که طیف وسیعی از بیماری ها از سرماخوردگی ساده گرفته تا همین کوید 19 را ایجاد می کنند. دقیقا مشخص نیست این ویروس از چه حیوانی به انسان منتقل شده است اما حیواناتی همچون پولک پوست سوندا و همینطور خفاش از جمله حیواناتی هستند که به نظر کرونا از آنها نشات گرفته است. این ویروس به دلیل مخفی کاری های گسترده و انتشار اخبار دروغ توسط چین، توسط کشور های دیگر دست کم گرفته شد و در نهایت به چیزی که امروز مشاهده می کنیم تبدیل شد. بسیاری معتقدند چنانچه در ابتدا توسط چین آمار واقعی ارائه می شد و جهان از ابعاد واقعی این بیماری مطلع می شد چنین مشکلات عظیمی رخ نمی داد و اگر همه گیری گسترش می یافت نیز بسیار محدود تر بود.

b 1 - ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

پیشگیری از ویروس کرونا

در حال حاضر هیچ راهی برای درمان کرونا کشف نشده است و بهترین راه پیشگیری از آن است. بهترین راه پیشگیری استفاده از ماسک است چرا که اصلی ترین راه انتقال این بیماری، انتقال از طریق هواست. استفاده از ماسک همچنین ساده ترین راه بوده و می توان به سادگی افراد جان خود و اطرافیانشان را با یک ماسک ارزان قیمت نجات دهند. همانطور که بار ها از طریق مسئولین گفته شده است، استفاده از یک ماسک معمولی و حتی دست ساز برای جلوگیری از کرونا کفایت می کند. تمامی شایعاتی که می گویند ماسک برای جلوگیری از کرونا کافی نیست دروغ بوده و از اساس کذب است. مطابق تحقیقاتی که صورت گرفته اگر شخصی که به بیماری مبتلاست و شخصی که به بیماری نیست هر دو از ماسک استفاده کنند، احتمال انتقال بیماری تا 90 درصد کاهش پیدا می کند. برخی از افراد گمان می کنند با زدن ماسک به سخت می توانند نفس بکشند. این موضوع اصلا صحت ندارد و تنها به دلیل احساس و تلقین مغزی است که فرد چنین گمان می کند و پس از چند بار استفاده از ماسک این موضوع کاملا حل می شود.

c 1 1024x576 - ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

دلیل وحشت مردم از این ویروس

ناتوانی پژوهشگران در یافتن درمان کرونا باعث شده این بیماری به شدت مرگبار باشد و این موضوع باعث ترس و وحشت فراوانی در میان مردم شده است. علاوه عدم توانایی در یافتن درمان کرونا، عدم وجود اطلاعات کامل نیز باعث ترس و وحشت بیشتر مردم شده است.

جدی گرفتن کرونا

متاسفانه بسیاری از افراد کرونا را جدی نمی گیرند و به سبک زندگی گذشته خود ادامه می دهند. جدی نگرفتن کرونا عواقب وخیمی دارد که اولین آنها گریبان خود شخص را می گیرد و باعث می شود فرد با ابتلا به کرونا جان خود را از دست دهد و به دلیل سرعت بسیار بالای شیوع این بیماری مطمئنا اطرافیان وی نیز آلوده خواهند شد و در نتیجه ممکن است با یک سهل انگاری یک خانواده به طور کامل از بین بروند. البته جدی نگرفتن کرونا توسط مسئولین عواقب به مراتب ترسناک تری دارد چنانکه مشاهده می شود در کشور هایی که این بیماری توسط دولت مردان آنها جدی گرفته نشده است با انبوهی کشته و مبتلا روبرو شده اند.

درمان کرونا، جلوگیری از سفر های تفریحی

سفر اصلی ترین دلیل گسترش یک بیماری است و این عامل در مورد کرونا که قدرت بالایی در شیوع دارد تاثیر بیشتری نیز دارد. در واقع اصلی ترین دلیل شیوع کرونا همین سفر ها بود و چنانچه از همان روز اولین تمامی کشور های جهان سفر های از مبدا چین را به صورت کامل و از همه راه های هوایی، دریایی و زمینی متوقف کرده بودند هیچ گاه کرونا تا این اندازه گسترش پیدا نمی کرد.

d 1 - ویروس کرونا و راه های مقابله با آن

جمع بندی

کرونا در کنار مرگ سیاه و آنفولانزای اسپانیایی از جمله مرگبار ترین بیماری هایی هستند که در تاریخ بشر شیوع پیدا کرده اند. جالب این است که هر سه این بیماری ها از چین شیوع پیدا کرده اند که دلیل آن نیز سبک زندگی چینی هاست. (آنفولانزای اسپانیایی با اینکه با نام اسپانیا شناخته می شود اما شواهدی وجود دارد که از چین آغاز شده است، در مورد مرگ سیاه نیز شکی وجود ندارد که از چین آغاز شده است و به اروپا رفته است و کرونای جدید نیز نیازی به گفتن ندارد که از چین شروع شده است) شیوع این بیماری آنقدر خطرناک است که اگر حتی یک شخص ماسک نزند ممکن است ده ها نفر از اطرافیان خود را به کام مرگی دردناک بکشاند. پس بهتر است در ابتدا دولت ها ماسک را اجباری کنند و برای ماسک نزدن و یا تجمع ها، جریمه سنگینی در نظر بگیرند و از طرفی مردم نیز با ماسک زدن، شستن مدام دست ها، فاصله گرفتن از بقیه، عدم برگزاری مراسمات و…. در نابودی این بیماری خانمان سوز به خودشان کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *