چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

مانیتور جایی است که تمامی قدرت سخت افزاری کامپیوتر شما به نمایش گذاشته می شود، پس باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید. به خصوص اگر گیمر باشید باید برای خرید مانیتور گیمینگ توجه ویژه ای به خرج داده و با تحقیق و بررسی اقدام به خرید کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای خرید یک نمایشگر مناسب راهنمایی کنیم.

a 3 - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

ویژگی های کلی مانیتور برای انتخاب مانیتور مناسب

مانیتورها در انواع و اقسام مختلف در بازار موجود هستند. یکی از مهمترین مواردی که برای انتخاب صفحه نمایش مهم است، رزولوشن آن است. امروزه می توانید به راحتی مانیتور 4K را با نرخ رفرش بالا در بازار پیدا کنید اما این نمایشگر ها به واسطه قیمت بالای خود فروش محدودی دارند و در حال حاضر بازار این نمایشگر هایFull HD هستند که در بازار حرف اول را می زنند. البته چنانچه گیمر نیستید و یا از سیستم ضعیفی استفاده می کنید می توانید با هزینه کمتر صاحب یک نمایشگر HD شوید.

b 2 - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

مسئله مهم بعدی در انتخاب یک نمایشگر ، نرخ رفرش آن است. نرخ رفرش به خصوص برای بازی ها بسیار مهم است. نرخ رفرش یا همان رفرش تعداد دفعات تازه شده تصویر نمایشگر است، به این ترتیب هرچقدر نرخ رفرش بالاتر باشد تصاویر به نمایش درآمده نیز روانتر خواهند بود. در حال حاضر می توانی مانیتور های گیمینگ را با نرخ رفرش 60 تا 300 هرتز در بازار یافت. نکته ضروری این است که صرفا نرخ رفرش بالای نمایشگر نمی تواند روان بودن بازی را تضمین کند و باید به نرخ فریم نیز توجه کرد که نرخ فریم تابعی از قدرت سخت افزاری سیستم شماست.

c 2 1024x576 - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

همچنین اگر گیمر هستید بهتر است به مواردی همچون پشتیبانی نمایشگر مورد نظر از تکنولوژی های رفع پارگی تصاویر نیز توجه کنید. این تکنولوژی ها توسط دو شرکت سازنده کارت گرافیک یعنی انویدیا و AMD ارائه می شود که به ترتیب شامل G-SYNC و Freesync می شود. این دو تکنولوژی تفاوت خاصی با هم ندارند و اگر بسته به اینکه از کارت گرافیک ساخت کدام شرکت استفاده می کنید، برای بهبود کیفیت تصویر نمایشگر شما باید حداقل از یکی از این تکنولوژی ها پشتیبانی کند. با این توضیحات دو نمایشگر مطرح در زمینه گیمینگ را در ادامه معرفی می کنیم.

مانیتور ایسوس مدل VG278Q

مانیتور ایسوس از برترین سازندگان نمایشگر در جهان به شمار می رود این نمایشگر نیز شایسته نام ایسوس است. مانیتور ایسوس مدل VG278Q یک نمایشگر 27 اینچی با رزولوشن Full HD  و پنل TN است. این صفحه نمایش دارای نرخ رفرش فوق العاده 144 هرتزی است که از این رو از طرف نمایشگر روان بودن تصاویر تضمین شده اند. این نمایشگر از تکنولوژی G-SYNC انویدیا نیز پشتیبانی می کند و از این رو اثری از شکست و پارگی تصاویر در آن مشاهده نخواهید کرد. نمایشگر ایسوس مدل VG278Q خود دارای دو اسپیکر 2 واتی است که هر چند نمی تواند جای اسپیکر های اصلی را پر کند ولی در مواقع لزوم می تواند به کار آید. این نمایشگر از روکش مات استفاده می کند که به این ترتیب انعکاس نور در آن کم شده و در نتیجه کیفیت تصاویر افزایش می یابد.

d 1 - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

مانیتور ال جی مدل 20MK400HA

مانیتور ال جی مدل 20MK400HA یک صفحه نمایش 19.5 اینچی است که از پنل TN بهره می برد. این نمایشگر دارای رزولوشن HD پلاس(1366 در 768) است و از این رو یک نمایشگر اقتصادی محسوب می شود. این نمایشگر زمان پاسخگویی 2 میلی ثانیه ای دارد که زمان خوبی محسوب می شود. این نمایشگر دارای حالت Dynamic Action Sync است که باعث افزایش قابل توجه سرعت تصاویر شده و می تواند برای گیمر ها مناسب باشد. دیگر ویژگی این ماینتور وجود حالت Black Stabilizer است که وضوح تصاویر را در صحنه های تاریک افزایش می دهد.

e 1 - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - چطور یک مانیتور مناسب انتخاب کنیم ؟

جمع بندی

پیش از انتخاب نمایشگر های بالا باید نیاز خود را مشخص کنید. چنانچه گیمر حرفه ای هستید و سیستم قدرتمند دارید می توانید مانیتور ایسوس مدل VG278Q را انتخاب کنید ولی چنانچه گیمر نیستید و یا سیستم شما از نظر سخت افزاری در سطح پایینی است می توانید مانیتور ال جی مدل 20MK400HA را انتخاب کنید که به صرفه تر بوده و می تواند تمامی کار های روزمره شما را به خوبی انجام دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *