پاور بانک چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

پاور بانک چیست؟

در جواب سوال پاور بانک چیست باید بگوییم که پاور بانک دستگاهی است که برای تامین انرژی لازم برای شارژ کردن باتری تلفن و سایر دستگاه های که قابلیت شارژ دارند استفاده می شوند. در واقع آن ها را می توان به عنوان شارژر های همراه نام برد که در هر کجا که باشیم قادر هستیم باتری های قابل شارژ را شارژ کنیم.  این دستگاهها در شکل ها و اندازه های مختلفی وجود دارند و  متناسب با نیاز افراد مختلف می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

در سال های اخیر ، استفاده از این گجت ها به میزان قابل توجهی افزایش یافته است زیرا آنها در هنگام در دسترس نبودن  برق ، روشی بسیار راحت و آسان برای شارژ تلفن های هوشمند و سایر دستگاه ها ارائه می دهند. همچنین برای آن دسته از دستگاههایی که امکان شارژ بی سیم دارند ،  نوع بی سیم این نوع شارژر های همراه نیز به بازار معرفی شده است. پاور بانک شیائومی از برندهای معروف و پرکاربرد این نوع از دستگاه ها می باشد.

این دستگاه را می توان به عنوان باتری های قابل حمل تصور کرد که دارای مدار الکتریکی برای کنترل ورودی و خروجی جریان برق هستند. آن ها می توانند توسط  کابل usb شارژ شده و در زمانی که نیاز به شارژ باتری موبایل یا باتری های هدفن ، اسپیکر های شارژی ، mp3 پلیرها است و دسترسی به برق نداریم مورد استفاده قرار بگیرند. استفاده از این دستگاه ها بیشتر در سفرهای درون شهری و برون شهری رواج دارد. یکی از بهترین برند های این نوع از دستگاه ها برند سامسونگ می باشد.

Samsung Power Banks 1024x576 - پاور بانک چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

انواع رایج پاور بانک ها

چند نوع مختلف از پاور بانک ها وجود دارد که می توان آن‌ها را خرید. بدیهی است که اندازه یکی از معیارهای اصلی در انتخاب این محصول است، اما ویژگی های دیگری وجود دارند که باید آن ها را در خرید  در نظر بگیریم.

  • پاور بانک های usb

اگر سری به بازار خرید و فروش تجهیزات مربوط به موبایل زده باشید با انواع و اقسام مختلف این گجت ها روبرو می شوید. دسته بندی های مختلفی برای این دستگاه ها وجود دارد. برای مثال  USB ، خورشیدی و نوع بیسیم این شارژرهای قابل حمل از انواع مختلف آن می باشند که هر کدام از آنها خودشان دارای انواع مختلفی هستند. از نظر ظرفیت این دستگاه ها می توان گفت که پاور بانک 10000 میلی آمپر و پاور بانک 20000 میلی آمپر  در بین خریداران بیشتر رواج دارد البته انواع 36000 میلی آمپر و 50000 میلی آمپر نیز در بازار موجود هستند. رایج ترین نوع این دستگاه ها هم از لحاظ قیمت و هم از لحاظ کارایی نوع سیم دار آن است. مدل های شارژ سریع دو طرفه نیز از دیگر انواع این شارژرهای قابل حمل می باشد. رابط power bank  ها معمولا از درگاه نوع C یو اس بی می باشد.  از انواع رایج و پر فروش در ایران می توان به ، پاور بانک سامسونگ و پاور بانک انکر و شیائومی اشاره کرد.

از نظر سرعت شارژ نیز می توان آن ها را دسته بندی نمود.پاوربانک های با سرعت شارژ عادی و سریع در این دسته بندی قرار می گیرند که از نظر قدرت ورودی و خروجی با یکدیگر تفاوت دارند. سرعت سریع تر با قدرت بیشتر رابطه متقابل دارد. برند سامسونگ ، شیائومی و انکر از جمله برند هایی هستند که در انواع مختلف با قابلیت ها و ظرفیت های متنوع  وجود دارند.

  • پاور بانک های خورشیدی

نوع دیگر از این دستگاه ها نوع خورشیدی هستند که از انرژی خورشید برای تامین انرژی لازم برای شارژ باتری ها استفاده می کنند. این نوع از دستگاه ها دارای پنل های فتوولتائیک هستند و از نور مستقیم خورشید برای شارژ کردن در آن ها استفاده می شود.  از این مدل فقط در آب و هوای آفتابی می تواند بیشترین کارایی را داشته باشند.

a 1 - پاور بانک چیست و انواع مختلف آن کدامند؟
  • پاور بانک های بیسیم

نوع  بی سیم نوع دیگر پاور بانک ها هستند که برای شارژ کردن دستگاه هایی که از قابلیت شارژ بیسیم برخوردار هستند مورد استفاده قرار می گیرند.

moshi wireless power bank tile s10 mrmobile - پاور بانک چیست و انواع مختلف آن کدامند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *