چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

استفاده از اسپیکر بلوتوث برای بهره بردن هر چه بیشتر از کیفیت مناسب صدا در سیستم کامپیوتر و لذت بردن از شنیدن فایل های موسیقی و یا کتاب های صوتی ، ابزاری مهم به شمار می رود. اسپیکرها در گذشته ، دارای حجم فیزیکی بالایی  بودند و قابلیت جابه جایی در همه مکانها را نداشتند. همچنین کیفیت و قدرت آنها قابل مقایسه با انواع نسل جدید خود نیستند. اسپیکرها که در گذشته بلندگو گفته می شدند، سیگنال های الکتریکی را به لرزش های فیزیکی تبدیل می کنند تا امواج صوتی ساخته بشوند و قابلیت  شنیدن داشته  باشند.سازوکار تولید صدا در اسپیکرها به صورت تغییر در نوسانات فشار هوا در اسپیکر به علت فرکانسهای متفاوت صوتی ست که در نتیجه  انواع صدا به صورت زیر یا بم قابلیت شنیدن پیدا می کنند.

Featured Image Best Bluetooth Speaker under 2000 topbestof - چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

اسپیکرها انواع مختلفی دارند. از جمله اسپیکر بلوتوث قابل حمل و اسپیکرهای wifi ( ازطریق جریان وای فای و مودم انتقال صدا را انجام می دهند.)

معرفی اسپیکر بلوتوث

اسپیکر بلوتوث بلندگوهای قابل حمل و جمع و جوری هستند که با انرژی باتری قابل شارژ کار می کنند. از طریق بلوتوث به گوشی موبایل یا تبلت متصل می شوند و رابطی مثل سیم و کابل بین این دو در اسپیکر بلوتوث وجود ندارد و بدون نصب نرم افزار مخصوصی شروع به کار می کند. علاوه بر اسپیکربلوتوث هدست و هدفون و ایرفون ها هم با بلوتوث می توانند به انتقال صدا بپردازند.

best portable bluetooth speakers s - چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

مشخصات اسپیکرهای بلوتوث

اسپیکرهای بلوتوث سبک ، کم حجم و قابل حمل می باشند. برای ارتباط با دستگاه اصلی احتیاج به مودم ندارند و فقط از طریق امواج بی خطر بلوتوث انتقال داده صورت می گیرد. قابلیت استفاده از اسپیکر بلوتوث با مسافتی تقریبا با برد 10 متری امکان پذیر است.(برد بلندگو یعنی فاصله بین اسپیکر وگوشی که باید حداقل بین 8 تا 15 متر باشد) اسپیکر بلوتوث مقرون به صرفه است و انرژی کمتری مصرف می کند. تداخل الکرومغناطیسی در اسپیکرهای بلوتوث کمتر اتفاق می افتد. اسپیکر نباید صدای خش خش و نویز داشته باشد و بیس خوبی را نشان دهد.

The Best Portable Bluetooth Speakers for Travel Tested  - چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

در انتخاب اسپیکر بلوتوث دار به این نکته توجه داشته باشید که اسپیکربه غیر از بلوتوث از امکاناتی مثل درگاه USB و اتصال مواردی نظیر فلش مموری و کارت حافظه خارجی هم برخوردار باشد. تا در مواقع لزوم از این قابلیت ها هم برای گوش دادن به موزیک های دلخواه استفاده کنید. در صورتیکه ابزارالکترومغناطیسی در اطراف اسپیکرهای وای فای زیاد باشد، سرعت و کارکرد آن را پایین می آورند، اما در اسپیکربلوتوث به ندرت این مشکل پیش خواهد آمد. اسپیکر بلوتوث باید قابلیت ضد آب داشته باشد تا بدون نگرانی بتوان در طبیعت ، در هر شرایطی از آن استفاده کرد. ظرفیت بالای باتری اسپیکر هم از مواردی است که باید به آن توجه داشت.

کاربردهای اسپیکر بلوتوث

در مکان هایی نظیر اتاق ها و سالن های بزرگ نیاز به اسپیکرهای پرتابل هست تا به راحتی از صدایی رسا و بلند استفاده شود. اما در کوه پیمایی و راهپیمایی حتما می بایست از مدل های کوچک اسپیکر بلوتوث استفاده کرد تا به راحتی قابل حمل باشد و در کیف یا دست جا بگیرد. مهم ترین کاربرد اسپیکر بلوتوث قابل حمل بودن و عدم استفاده از سیم وکابل است. استفاده از باتری در این نوع از اسپیکرها این امکان را فراهم می کند که در همه جا مخصوصا طبیعت پیمایی ها بدون وجود برق هم به توان از لذت شنیدن فایل های صوتی که دوست دارید، بهره مند شوید. بهترین ورژنهای اسپیکر بلوتوث از 2 به بالاست. چون اختلال کمتری را در آنها شاهد خواهید بود.

4gyrBgazHn9VWNRc69tc38 1024x576 - چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

انواع اسپیکر بلوتوث

بعضی از انواع این دستگاه ها می توانندکارت حافظه و رم را پشتیبانی کنند ، یا صفحه نمایش داشته باشند، پرتابل باشند و از انواع دیگر می توان به اسپیکر بلوتوث چراغدار اشاره کرد. گاها بعضی از انواع اسپیکربلوتوث دارای ورودی میکروفن هم هستند که می توان به عنوان دستگاهی برای  بلند کردن صدای گوینده و به عبارتی بلندگوی دستی هم از ان استفاده کرد.

Bluetooth Speakers with Light in 2020 - چطور یک اسپیکر بلوتوث مناسب انتخاب کنیم؟

به طور کلی در هنگام خرید اسپیکر بلوتوث باید به مواردی که گفته شد، توجه شود. بدین ترتیب هم اسپیکر بلوتوث با عمری طولانی و ماندگاری بالا در دسترس شما قرار خواهد گرفت و هم با اطمینان و کیفیت بهتری میتوانید از فایل های شنیداری ذخیره شده در دستگاههای دیجیتال خود، با احساس رضایت کامل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *