کفش

کفش

کفش یا به اصطلاح پاپوش از گذشته تا کنون مورد استفاده ی بشر بوده و بشر هم بنا به نیاز خود به این وسیله همواره در راه توسعه ی آن تلاش می نماید. کفش ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام آن ها کارایی خاص خود را دارند. در این میان کفش زنانه، بیش ترین تنوع در طرح و رنگ را دارد. کفش زنانه به خودی خود دارای انواع گسترده ای می باشد.

سایز کفش زنانه با سایز مردانه ی آن متفاوت است. جنس های مختلفی برای تهیه ی این وسیله به کار می رود که مهم ترین آن ها چرم، فوم، پلاستیک، نانو و غیره است. بر اساس این که ما از چه نوع متریالی استفاده نماییم قیمت آن ها فرق دارد. خرید کفش برای کودکان، زنان و مردان در هر سنی کار بسیار راحتی است، زیرا در بازار ما شاهد طیف گسترده ای از انواع و طرح های آن می باشیم. باید توجه داشته باشید که قبل از خرید کفش یک سری اطلاعات ساده را بیاموزید. از جمله مهم ترین این موارد به شرح زیر است.

سایز بودن

داشتن جنس با کیفیت

داشتن قیمت مناسب

داشتن احساس راحتی پا

سبک بودن

راه رفتن راحت با آن

امکان رفت و آمد هوا در آن

shoe 2 800 - کفش

کفش کوهنوردی

شاید بسیاری از مردان به جای استفاده از این نوع، از کفش کتانی مردانه برای کوهنوردی استفاده نمایند. اما باید بدانید که جنس و ساختار یک کفش کوهنوردی بسیار متفاوت است. مقاومت این نوع بسیار زیاد بوده لذا دارای قیمت بالا تری هم می باشد. در ادامه توضیحاتی درباره ی کفش کوهنوردی یا چکمه ی کوهنوردی داده شده است.

چرا از کفش های کوهنوردی استفاده می کنید؟ کفش های پیاده روی شما اگر چه بسیار با کیفیت باشد اما، آن ها در معرض طولانی مدت قرار گرفتن در منطقه آلپی شانس ندارند. شما به یک جفت چکمه احتیاج دارید که بتواند پا های شما را گرم، خشک و پایدار نگه دارد و همین مسئله را در کفش های کوهنوردی خواهید یافت.

3 1 - کفش

ویژگی های چکمه های کوهنوردی چیست؟ چکمه های کوهنوردی عایق و ضد آب هستند و کف سفت و سختی دارند. میزان عایق بودن می تواند از یک بوت تا بوت دیگر متغیر باشد. چکمه های منفرد با کمی عایق مصنوعی برای کوهنوردی در 48 حالت پایین مناسب هستند. برای جلوگیر از سرمازدگی شدید مانند آن چه در ارتفاعات و در یک سفر زمستانه مشاهده می شود، یک بوت پلاستیکی فله ای با آستر قابل جا به جایی گرما خواهد داشت. تمام چکمه های کوهنوردی نیز کاملاً مناسب هستند، اما چکمه های پیاده روی زمستانی شما ممکن است فاقد این ویژگی ها باشند.  

ویژگی های کفش کوهنوردی سبک وزن

یک بوت کوهنوردی سبک را می توان از چرم خالص، چرم مصنوعی یا ترکیبی از این دو ساخت. آن ها سبک تر از چکمه های کوهنوردی پلاستیکی دولایه هستند، اما به همان اندازه گرم نیستند. هم چنین نیاز به مراقبت بیش تری دارند. آن ها بهترین استفاده را برای سفر های روزانه دارند زیرا خشک شدن در ماجرا های چند روزه سخت تر از چکمه هایی با آستر قابل جدا شدن هستند. آن ها هم چنین گزینه ای عالی برای کسانی هستند که از تکنیک های فنی تری برای کوهنوردی در یخ آبشار استفاده می کنند.

کفش ورزشی

کفش ورزشی نوعی دیگر از کفش ها است که به شما در انجام فعالیت های ورزشی کمک می نماید. این نوع باید بسیار سبک و مقاوم باشد. البته بسته به نوع ورزش می تواند جنس و ویژگی های آن تغییر نماید. ما کفش ورزشی را از برند های مختلفی می توانیم در بازار مشاهده نماییم. هر کدام از این برند ها در تلاش هستند تا بتوانند بهترین نوع را تولید نمایند. البته قیمت محصولات این برند ها زیاد است و تنها افراد خاصی می توانند از آن ها خریداری نمایند.

4 - کفش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *