لپ تاپ یا گوشی هوشمند مساله این است !

لپ تاپ چیست ؟

کامپیوتر لپ تاپ یا نوت بوک نوعی کامپیوتر کوچک و قابل حمل است که دارای یک صفحه کلید و صفحه نمایش ال سی دی یا ال ای دی می باشد.قطعات داخلی این نوع از کامپیوتر کم مصرف تر از کامپیوتر های معمولی بوده بطوریکه می توان از لپ تاپ بدون برق شهری و با استفاده از باتری تعبیه شده در آن هم استفاده نمود.

پردازنده لپ تاپ

هر لپ تاپ دارای یک پردازنده می باشد.پردازنده درواقع قطعه ایی است که جهت پردازش های مختلف محاسباتی مورد استفاده قرار می گیرد.این پردازنده ها به شکل قابل توجهی کم مصرف تر از مدل های نصب شده در کامپیوترهای شخصی هستند.

حافظه لپ تاپ

هر لپ تاپ حداقل دارای یک کارت حافظه می باشد.این کارت حافظه از نوع (SO-DIMM) بوده و این کارت ها در برخی از مدل های لپ تاپ براحتی با باز کردن محفظه ایی درپشت لپ تاپ در دسترس هستند.

هارد لپ تاپ

هر لپ تاپ دارای یک هارد یا منبع ذخیره سازی اطلاعات می باشد.هارد لپ تاپ یا از نوع مکانیکی (HDD) و یا غیر مکانیکی (SSD) می باشد.سرعت هارد غیر مکانیکی به مراتب بالاتر از نوع مکانیکی آن است.

باتری لپ تاپ

لپ تاپ هم مانند هر دستگاه دیگری نیاز منبع ذخیره ساز انرژی دارد.باتری لپ تاپ از دو قسمت سلول و برد تشکیل شده است در این باتری ها سلول ها وظیفه ذخیره سازی را بر عهده دارند و برد وظیفه ارتباط با لپ تاپ،انواع باتری های لپ تاپ شامل لیتیوم یون ،لیتیوم پلیمر،نیکل کادمیوم می باشند.

اهمیت لپ تاپ در زندگی

این روزها لپ تاپ در ورزش ،آموزش،کار و عرصه های مختلف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.این دستگاه کوچک و قابل حمل با توانایی فوق العاده ایی که دارد توانسته کل دنیا را احاطه کند.اهمیت لپ تاپ در زندگی روزمره انسان کاملا چشمگیر است.به طوریکه در صورت نبود لپ تاپ مردم به مشکلات بزرگی در کارهای روزانه خود بر می خورند.

اهمیت گوشی هوشمند در زندگی

اکثر مردم از گجت های کوچک و کارآمد استقبال گرمی می کنند،همین امر باعث شده بازار گوشی های هوشمند بسیار داغ تر از لپ تاپ ها باشد.برخی از مردم جهت استفاده از شبکه های اجتماعی،بازی و اینترنت به سرعت به خرید گوشی های هوشمند فکر می کنند ،اکثر گوشی های هوشمند با وزن کم ،دوربین با کیفیت و سرعت های پردازشی مناسبی تولید و در اختیار عموم مردم قرار می گیرند.

 

 

لپ تاپ یا  گوشی هوشمند

این روزها برای رفتن به اینترنت می توانید از گوشی های هوشمند و تبلت ها و لپ تاپ ها استفاده نمایید علاوه بر این تلویزیون های هوشمند هم براحتی به اینترنت وصل می شوند و قادرند برنامه های مختلف را نمایش دهند.ولی برخی از مردم معتقدند با وجود گوشی های هوشمند و تبلت ها، لپ تاپ ها نقش کمتری در زندگی پیدا کردند.البته این بستگی به نوع استفاده شما از اینترنت دارد.مدت زمان استفاده از اینترنت یکی از مهمترین عوامل است .همانطور که مشاهده می کنید ، در هنگام استفاده از گوشی هوشمند مجبورید گوشی را در یک دست قرار دهید و شاید زمان زیادی وزن گوشی را تحمل کنید تا کار شما با اینترنت به پایان برسد، که همین امر باعث بروز بیماری های مختلف جسمانی می گردد.این در حالی است که در استفاده از کامپیوتر،به صورت استاندارد بر روی صندلی می نشینیم و ساعت ها با ماوس و کیبورد در اینترنت کار می کنیم.پس اگر بخواهیم یک جمع بندی کوتاه داشته باشیم . در صورتیکه نیاز شما به شبکه های اجتماعی  باشد و زمان زیادی را برای استفاده روزانه در اینترنت نیاز ندارید بهتر است از تبلت و گوشی های هوشمند استفاده نمایید. ولی اگر مجبورید زمان زیادی را در اینترنت بگذرانید و کار شما بیشتر با برنامه های سنگین باشد،برای سلامتی جسمانی بدن،بهتر است از لپ تاپ استفاده نمایید.