با این کارها بدنی آماده داشته باشید !

اکثر مردم می خواهند بدنی سالم و مناسب داشته باشند. در این مقاله کوتاه قصد داریم شما را با چند روش ساده، برای داشتن تناسب اندام و بدنی سالم آشنا کنیم.

 

  • فعال باشید

اگر زمان برای ورزش کردن ندارید،هر روز صبح کمی دورتر از محل کار از ماشین یا اتوبوس پیاده شوید و تا محل کار پیاده روی کنید،یا به جای استفاده از آسانسور از پله ها استفاده کنید،شما می توانید با استفاده از تردمیل خانگی ،در حین تماشای تلویزیون ورزش کنید.

 

  • تمرینات ایروبیک

در تمرینات ایروبیک ضربان قلب شما تا میزان زیادی افزایش پیدا می کند ،و این می تواند توانایی فیزیکی شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.علاوه بر این شما با انجام تمرینات ایروبیک می توانید وزنتان را کاهش دهید،و به وزن ایده آل خود برسید.جهت انجام تمرینات ایروبیک از اینجا می توانید ویدیوهای مختلفی را مشاهده نمایید.

 

  • خارج از منزل ورزش کنید

در صورتیکه مشکل روحی دارید و زندگی برای شما کمی تکراری شده می توانید با پوشیدن یک لباس ورزشی مناسب از خانه خارج شوید ،و به نزدیکترین پارک یا باشگاه ورزشی بروید،و در آنجا در حین پیاده روی با مردم هم معاشرت نمایید.یا در صورتیکه دوچرخه ایی در انباری دارید ،حتما آن را از انباری خارج کنید و با آن به هر جا که می خواهید بروید.

 

  • موسیقی

مردم در اکثر کارهای روزانه به طور جدی به کار کردن می پردازند، بدون اینکه از معجزه موسیقی مطلع باشند.موسیقی زندگی اکثر افرادی که مشکل افسردگی داشتند را نجات داده است.اگر توجه کرده باشید ورزشکاران حرفه ایی،قبل از شروع مسابقه هنگامیکه در حال رفتن به ورزشگاه هستند ،موسیقی های پر انرژی گوش می دهند.گوش دادن به موسیقی در حین ورزش می تواند انگیزه مضاعفی را به شما منتقل کند و با انرژی بیشتری ورزش را ادامه دهید.

 

  • تغذیه

اگر می خواهید بدنی سالم و مناسب داشته باشید،باید تغذیه ایی مناسب داشته باشید.این جمله را زیاد شنیده ایم ،ولی نگران نباشید،ابتدا با رفتن به سایت [bahesab] میزان اضافه وزن خود را بدست آورید.سپس شاخص [BMR] را از سایت evarzesh.ir (میزان کالری است که بدن برای انجام اعمال حیاتی (نظیر تنفس، گردش خون، فعالیتهای عصبی و …) در شرایط استراحت مطلق نیاز دارد. محاسبه گر کالری متابولیسم پایه بر اساس رابطه هریس ـ بندیک (Harris-Benedict) برنامه نویسی شده است.) بدست آورید .حال کافی است با حذف کردن شکر ،نمک و غذاهای فست فودی ،وعده های سالم را وارد برنامه غذایی خود کنید و وزن خود را کاهش دهید.

 

  • اعتماد به نفس

برای داشتن بدنی سالم و مناسب باید اعتماد به نفس خوبی داشته باشید.همیشه سعی کنید به جای تماشای ویدیوهای مربوط به غذا ،ویدیوهای ورزشی را تماشا کنید.در اینصورت مغز شما همیشه افرادی را می بیند که در حال ورزش و تحرک هستند و بدن مناسبی دارند، ناخوداگاه شما ،همیشه به شما دستور می دهد تا در شرایطی مشابه قرار بگیرید و تحرک داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *