با مزایای ورزش کردن روزانه آشنا شوید

تمرین کردن، باعث کار کردن عضلات مختلف و سوزاندن کالری بدن می شود.فعالیت های بدنی می توانند شامل ،شنا کردن،دویدن،پیاده روی،پیاده روی تند و … باشند.تحقیقات نشان داده،فعال بودن می تواند،سلامت بدن شما را از لحاظ روحی و فیزیکی تضمین نماید.علاوه بر این می تواند باعث افزایش طول عمر شما شود.و خیلی از بیماری ها را از شما دور کند. در این مقاله کوتاه شما را با چند مزیت ورزش کردن آشنا می نماییم.

a1 1 - با مزایای ورزش کردن روزانه آشنا شوید

 

 

  • احساس شاد بودن

تحقیقات نشان داده که ورزش کردن می تواند،وضعیت روحی شما را بهبود بخشد و احساس افسردگی و استرس  را از شما دور کند.در مطالعه ایی از 26 مرد و زن سالم خواسته شد ،به صورت مرتب تمرین کنند،و به گروهی از آنان گفته شد تمرینات را برای 2 هفته متوقف نمایند.در نهایت گروهی که تمرینات را متوقف کرده بودند،وضعیت روحی بدی داشتند و گروه دیگر کاملا در وضعیت روحی مناسبی قرار داشتند.

 

  • کاهش وزن

مطالعات نشان داده،بی تحرکی ،دلیل اصلی چاقی و افزایش وزن در بدن است.علاوه بر این ورزش ایروبیک و تمرینات استقامتی می توانند باعث کاهش چربی و حفظ توده عضلانی شوند.در نتیجه شما می توانید با تمرینات روزانه  باعث سوزاندن کالری بیشتر و حفظ توده های عضلانی شوید.

 

  • ماهیچه های قوی و استخوان های محکم

تمرین کردن منظم می تواند نقش مهمی در ساختن و نگهداری ماهیچه ها و استخوان های محکم داشته باشد.اگر در دوران جوانی به طور منظم ورزش کنید،استخوان هایی محکم می سازید و در سنین بالاتر با بیماری های مرتبط با استخوان مواجه نمی شوید.پس هر روز برای محکم شدن استخوان ها و قویتر شدن ماهیچه ها ورزش کنید.

a2 1 - با مزایای ورزش کردن روزانه آشنا شوید

 

  • سلامتی مغز و حافظه

تمرینات منظم می تواند ، عملکرد مغز را بهبود بخشد و از حافظه و مهارت های فکر کردن شما محافظت نماید . علاوه بر این تمرینات منظم باعث افزایش تپش قلب و ارسال اکسیژن و خون بیشتر به مغز می شود.این عمل می تواند باعث تولید هورمون هایی شود که در نهایت باعث رشد سلول های مغزی شما می گردد.

 

  • خواب راحت و آرامش

تمرینات منظم باعث خواب بهتر و آرامش بدن می شود. مطالعات نشان دادند ،16 هفته تمرین فیزیکی کیفیت خواب را افزایش می دهد.و افرادی که مشکلات بیخوابی داشتند با این روش بهبود یافتند.پس در صورتی که مشکل خوابیدن دارید،سعی کنید هر روز تمرینات فیزیکی داشته باشید.

 

 

  • کاهش درد

تمرینات منظم می تواند دردهای مزمن شما را کاهش دهد،تا چند سال پیش توصیه پزشکان برای بهبود دردهای مزمن فعالیت نکردن بود ،ولی مطالعات اخیر نشان داده،با تمرینات فیزیکی روزانه می توانید دردهای مزمن را از بین ببرید.(توجه:در صورت داشتن دردهای مزمن، قبل از شروع تمرینات ورزشی با پزشک خود مشورت نمایید .)

a1 1 - با مزایای ورزش کردن روزانه آشنا شوید