ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

smartwatches - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

ساعت مچی یکی از مهم ترین موارد در مد و پوشش است و همواره افراد تلاش می کنند ساعت های بهتر و زیباتری به دست داشته باشند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی ساعت مچی عقربه ایی ، ساعت مچی هوشمند و مزایا و معایب هر یک بپردازیم.

a 4 1024x682 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

تفاوت ساعت مچی عقربه ایی و ساعت مچی هوشمند

ساعت مچی عقربه ایی را همه می شناسیم. این ساعت ها سالهای درازی است که تولید می شوند و همانطور که میدانیم اغلب در ماندگاری و کیفیت ساخت با هم تفاوت دارند. در واقع انواع ساعت مچی عقربه ایی در بازار وجود دارد که به جز تفاوت های اندکی از نظر ساختاری که به متریال ساخت بر میگردد تفاوت خاصی با یکدیگر ندارند و همگی برای نشان دادن دقیق زمان به کار می آیند. اما در سالهای اخیر ساعت هایی ساخته شده اند که علاوه بر نمایش زمان، کار های بسیار دیگری را نیز می تواند انجام دهد. در این بین شرکت اپل پیشتاز بوده و ساعت های این شرکت موسوم به اپل واچ پیشتاز بازار ساعت های هوشمند هستند. در واقع مهمترین تفاوت ساعت مچی عقربه ایی و ساعت مچی هوشمند در کاربرد آنهاست. ساعت هوشمند می تواند برای کار های بسیاری همچون تناسب اندام، سلامتی، گوش دادن به موسیقی، وب گردی و…. به کار آید در حالی که ساعت مچی عقربه ایی تنها برای کار های محدودی همچون نمایش زمان و تاریخ کاربرد دارد.

b 3 1024x682 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

البته این نکته نیز مهم است که ساعت های عقربه ایی به عنوان یک وسیله شیک و لوکس شناخته می شوند در حالی که ساعت های هوشمند بیشتر برای کاربرد هایی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند. برای نمونه شما باید با یک کت و شلوار گران قیمت حتما یک ساعت مچی مردانه از نوع عقربه ایی مناسب بپوشید و همراه کردن ساعت هوشمند با چنین پوششی نامناسب خواهد بود.

دلیل انتخاب ساعت مچی عقربه ایی چیست؟

اگر خواهان یک ساعت ساده هستید که تنها زمان را به شما نشان دهد باید به سراغ ساعت مچی عقربه ایی بروید. همچنین برای استفاده در پوشش رسمی و اداری بهتر است از ساعت عقربه ایی استفاده کنید.

c 3 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

دلیل انتخاب ساعت مچی هوشمند چیست؟

ساعت مچی هوشمند جوان پسند تر بوده و برای ست کرد با پوشش اسپرت مناسب تر است. این ساعت ها همچنین می توانند در تناسب اندام به شما کمک کنند به گونه ای که ساعت هایی همچون سری اپل واچ و سری واچ اکتیو سامسونگ دارای طیف گسترده ای از انواع برنامه های تناسب اندام و سلامتی هستند و حتی می توانند برای رعایت رژیم غذایی و سبک زندگی به شما کمک کنند.

d 2 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

انواع برندهای ساعت مچی هوشمند و عقربه ایی

به دلیل قدمت بسیار بالای ساعت مچی عقربه ایی، هم اکنون برند های بسیار زیادی در ساخت اینگونه ساعت ها فعال هستند و همانطور که میدانیم بهترین، با دوام ترین، زیباترین و البته گرانترین و لوکس ترین ساعت های جهان را برند های سوئیسی میسازند. برند هایی همچون پتک فیلیپ، ژرژ لکولتر، رولکس، شوپارد و… همگی سوئیسی هستند و برترین ساعت های جهان را میسازند. این ساعت ها اغلب بسیار گران قیمت بوده و حتی قیمت بسیاری از آنها به چندین میلیون دلار نیز می رسد که باعث شده این برند ها بیشتر برای ثروتمندان مناسب باشد. البته برند های ارزان قیمت نیز در بین ساعت سازان سوئیسی یافت می شود که انواع ساعت مچی زنانه و مردانه را تولید می کنند ولی اگر می خواهید در هزینه ها صرفه جویی کنید می توانید به سراغ ساعت سازان ژاپنی همچون سیتی زن، کاسیو، سیکو و… بروید که هر چند نمی توانند در کیفیت و زیبایی با برند های سوئیسی رقابت کنند ولی ماندگاری خوبی داشته و می توانند تا مدتها کار کنند.

e 2 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

کمپانی های سازنده گوشی های هوشمند همچون اپل، سامسونگ، هواوی و شیائومی از جمله سازندگان انواع ساعت هوشمند نیز هستند که ساعت های ساخت هر یک از آنها به گوشی هایشان نیز متصل می شود. البته ساعت سازانی همچون گارمین، سونتو و… نیز هستند که گوشی ساز نبوده ولی ساعت هوشمند تولید می کنند. از طرفی به نظر در آینده ساعت سازان سنتی نیز در کنار ساعت های عقربه ایی، به ساخت ساعت هوشمند نیز بپردازند.

کدام ساعت زندگی را راحت تر می کند؟

جواب این سوال به کار شما بستگی دارد، چنانچه ورزشکار هستید و به سلامت بدن و تناسب اندام خود اهمیت می دهید ساعت های هوشمند می توانند زندگی را برای شما راحت تر کنند اما چنانچه بیشتر به پوشش و ظاهر خود اهمیت می دهید انواع ساعت مچی عقربه ایی می تواند برای شما گزینه بهتری باشد.

f 2 1024x754 - ساعت مچی عقربه ایی یا ساعت مچی هوشمند !

جمع بندی

با توجه به شخصیت و کاربرد هر فرد ساعت های عقربه ایی و هوشمند هر دو می توانند گزینه های مناسبی باشند که البته به سبک زندگی شما و استفاده ایی که از ساعت دارید مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *