پاوربانک ها را بشناسید

پاوربانک چیست ؟

پاوربانک در واقع نوعی باتری قابل حمل است که می توان آن را از طریق پورت یو اس بی و برق شهری شارژ نمود.و از آن جهت شارژ انواع گوشی ، تبلت ، لپ تاپ و غیره استفاده نمود.

a1 5 - پاوربانک ها را بشناسید

چند نوع پاوربانک داریم ؟

پاوربناک ها را می توان با توجه به اندازه در انواع مختلف تقسیم نمود ولی در کل دونوع پاوربانک داریم.نوع اول،پاوربانک های استاندارد که این نوع از پاوربانک ها در تمامی فروشگاه ها یافت می شوند و با استفاده از یو اس بی و برق شهری قابل شارژ هستند و نوع دوم ،پاوربانک های سولار هستند که این نوع از پاوربانک ها مجهز به پنل های خورشیدی هستند و با استفاده از نور خورشید شارژ می شوند.

طول عمر پاوربانک چقدر است ؟

تولید کننده های پاوربانک برای هر پاوربانک طول عمری را با توجه باتری پاوربانک مشخص می کنند،معمولا بر روی پاوربانک ها حداکثر تعداد شارژهای ممکن نوشته شده است.البته طول عمر هر پاوربانک با توجه به نوع باتری به کار رفته در آن متفاوت است.

عمر پاوربانک ها 300x200 - پاوربانک ها را بشناسید

پاوربانک ها چه مدت شارژ را نگه می دارند ؟

یک پاوربانک خوب بعد از شارژ کامل و در صورتیکه استفاده نشود ،باید بتواند حدود 6 ماه شارژ را حفظ کند،شارژرهای ارزانتر حدود یک ماه شارژ را ذخیره می کنند. البته این بستگی به دمای محیط پاوربانک دارد،در صورتیکه دمای محیط خیلی گرم و یا خیلی سرد شود میزان نگهداری شارژ می تواند کاهش یابد.

a1 5 - پاوربانک ها را بشناسید

تکنولوژی باتری پاوربانک چیست ؟

تمامی پاوربانک ها از باتری های قابل شارژ لیتیومی استفاده می کنند.از دو نوع باتری لیتیومی در پاوربانک ها استفاده می شود.نوع اول ،باتری لیتیوم – یون[Lithium-ion] می باشد.این نوع از باتری ها دارای طول عمر بالایی هستند و چگالی انرژی بالایی دارند نوع دوم ،باتری لیتیوم پلیمری [Lithium – polymer] می باشد،این نوع از باتری ها بسیار سبک هستند و چگالی انرژی پایینی دارند.

لیتیوم پلیمری 300x300 - پاوربانک ها را بشناسید
باتری لیتیوم پلیمری