تلویزیون های هوشمند را بشناسید

تاریخچه تلویزیون هوشمند

در اوایل دهه 1980 ، گیرنده های تلویزیون هوشمند در کشور ژاپن معرفی شدند.علاوه بر این یک تراشه [LSI] با حافظه و یک ژنراتور کاراکتر برای گیرنده تلویزیون ،بیننده های ژاپنی را قادر ساخت تا ترکیبی از برنامه نویسی و اطلاعاتی که از سیگنال تلویزیونی پخش شده است دریافت کنند.

تلویزیون هوشمند 300x129 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید

تلویزیون هوشمند چیست ؟

یک تلویزیون هوشمند ،در واقع همان تلویزیون سنتی با قابلیت اتصال به اینترنت می باشد.که به کاربران اجازه پخش موسیقی و فیلم و جستجو در اینترنت را می دهد. یک تلویزیون هوشمند دارای یک مرورگر اینترنت برای جستجو در اینترنت و همچنین می تواند بازی ها و برنامه های مختلف را اجرا نماید. تلویزیون های هوشمند نباید با تلویزیون های اینترنتی اشتباه گرفته شود.تلویزیون اینترنتی به معنای دریافت محتوای تلویزیونی از طریق اینترنت به جای سیستم های سنتی (زمینی،کابلی،ماهواره ایی) است.[IPTV] یکی از استانداردهای فن آوری تلویزیون اینترنتی است که برای پخش تلویزیونی استفاده می شود.

هوشمند چیست 300x169 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید

رابط کاربری تلویزیون هوشمند چیست؟

رابط کاربری در تلویزیون های هوشمند درواقع نوعی واسط بین سخت افزار تلویزیون و کاربران است ،به عبارتی دیگر،کاربران به سادگی می توانند با استفاده از رابط هوشمند از امکانات پیچیده تلویزیون استفاده نمایند.  تلویزیون های هوشمند معمولا یک رابط  کاربر(سیستم عامل) از پیش نصب شده دارند.که کاربران از طریق آن براحتی می توانند به برنامه های خود دسترسی پیدا کنند.برنامه های مختلفی بر روی سیستم عامل تلویزیون هوشمند نصب می شوند.که می توان این برنامه ها را از اینترنت دریافت نمود.از سیستم عامل های معروف می توان به [Tizen SmartHub] برای تلویزیون های سامسونگ ،[WebOs] تلویزیون های ال جی ،[Android] تلویزیون های سونی و [Roku Os] تلویزیون های تی سی ال اشاره کرد.

عامل تلویزیون هوشمند 300x169 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید

تکنولوژی تلویزیون هوشمند

تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون های هوشمند همچنین در دستگاه های دیگری نظیر،گیرنده دیجیتال،برخی از پخش کننده های بلو ری،کنسول های بازی،سیستم های تلویزیونی هتل ها ،گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد.تمامی این دستگاه ها به شما اجازه پخش موسیقی و فیلم ،برنامه های تلویزیونی ،تماشای محتوای مختلف اینترنتی را از طریق کابل یا کانال های ماهواره ایی می دهند.

a4 2 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید

تلویزیون هوشمند چطور کار می کند ؟

تلویزیون های هوشمند به راحتی از طریق وای فای یا روتر به شبکه اینترنت وصل می شوند.برخی از برنامه ها از قبل توسط تولید کننده تلویزیون نصب شده اند.و در صورت نیاز می توانید برنامه های دیگر را از اینترنت دریافت و نصب کنید.

a4 2 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید

آیا تلویزیون های هوشمند به راحتی به آنتن خانگی وصل می شوند ؟

تلویزیون های هوشمند علاوه بر اینترنت به راحتی و از طریق کابل به آنتن خانگی وصل می شوند.و اکثر تلویزیون های هوشمند با استفاده از گیرنده دیجیتال داخلی تمامی کانال ها را به صورت دیجیتالی دریافت می کنند.

a4 2 - تلویزیون های هوشمند را بشناسید